• image
  • image
  • Image
  • Image

 

 

«Τρώτε πολλές ίνες. Μείνετε ενυδατωμένοι»

 Αυτές είναι οι κύριες συμβουλές πιο ο καθένας μας πρέπει να ξέρει γενικά, για να αποφύγει την αιμορροϊδοπάθεια.
Ωστόσο τι σημαινει αυτό στην πραγματική ζωή, όταν είμαστε στο super market και πρέπει να αποφασίσουμε τι θα βάλουμε στο πιάτο μας?

Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά στις εξειδικευμένες τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στην αποφυγή εμφάνισης της επώδυνης αιμορροϊδοπάθειας και ταυτόχρονα ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγουμε συστηματικά.

 

ΥΠΑΡΧΟΥΝ 2 ΕΙΔΗ ΦΥΤΙΚΩΝ ΙΝΩΝ

Διαλυτές ίνες στο νερό που δημιουργούν κολλώδη ουσία. Ιδιαίτερα η βρώμη –τα δημητριακά και τα αποξηραμένα φρούτα.
Τις χρειαζόμαστε γιατί δημιουργούν κόπρανα μαλακά,καλά σχηματισμένα που  εύκολα αποβάλλονται από το έντερο.
Άρα όχι δυσκοιλιότητα που σημαίνει ελάχιστος ερεθισμός των αιμορροΐδων.

Αδιάλυτες ίνες είναι οι φυτικές εδώδιμες ίνες που δεν διαλύονται.

Βοηθούν την κινητικότητα του εντέρου και ισορροπούν την χημεία του περιεχομένου ιδίως του λεπτού εντέρου.
Το σέλινο και το σέλερυ είναι τροφές με υψηλό περιεχόμενο ινών που περιέχουν και τις δύο μορφές ινών.
Πρέπει λοιπόν ημερησίως να καταναλώνουμε 25-30 γραμμάρια ή και περισσότερα, φυτικών ινών.
Εξ΄αυτών το 1/3 να είναι υδατοδιαλυτές.
Όσο περισσοτερες ίνες καταναλώνουμε ημερησίως τόσο γρηγορότερα ή περισσότερα αέρια έχουμε.

Επίσης πρέπει να πίνουμε 8-10 ποτήρια νέρο ημερησίως για να βοηθήσουμε τον οργανισμό μας να χρησιμοποιήσει τις φυτικές ίνες.

 

ΦΑΣΟΛΙΑ, ΦΑΚΕΣ Ή ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ

Μισό φλιτζάνι όσπρια ημερησίως ή 2-3 φορές εβδομαδιαίως θα καλύψουν περίπου το 1/3 των ημερησίων αναγκών σε ίνες (διαλυτών και αδιάλυτων).
Μπορείτε να συνοδεύτε τα κρέατα με όσπρια ή και σαλάτες.

 

ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ

Αντικαταστείστε το λευκό ψωμί, τα ζυμαρικά και τα crackers με ολικής αλέσεως αλεύρι, με μαυροσίταρο, φαγόπυρο, καλαμποκάλευρο ούτως ώστε να αυξήσετε την ποσότητα των μη διαλυτών ινών που παίρνετε.
Μαγειρεμένη βρώμη και κριθάρι επίσης προσφέρουν διαλυτές ίνες. Αντί το πρωινό να τρώτε ένα λευκό κουλούρι, προτιμήστε νιφάδες βρώμης που περιέχουν διπλάσια ποσότητα ινών με μικρότερη θερμιδική κατανάλωση.
Αποφύγετε τα popcorn και προτιμήστε τα δημητριακά με πίτουρο βρώμης.

ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ

Οι φυτικές τροφές είναι απαραίτητα στοιχεία της σωστής διατροφής.
Τα φρούτα όπως τα μήλα, βερίκοκα, ροδάκινα, δαμάσκηνα και ως τροφή οι πατάτες περιέχουν αδιάλυτες φυτικές ίνες, αλλά και κάποιες ουσίες που ονομάζονται «φλαβινοειδή» που ιδιαίτερα στις παθήσεις των αιμορροΐδων ελέγχουν και σταματούν την αιμορραγία.

Επίσης τα προϊόντα που «γυαλίζουν», όπως τα μούρα, τα σταφύλια, οι ντομάτες, η λαχανίδα έχουν μεγάλες ποσότητες φλαβονοειδών.
Και φυσικά όσο πιο φρέσκα τόσο καλλύτερα.

 Τι δεν πρέπει να τρώμε

 Τροφές με λίγες φυτικές ίνες προκαλούν δυσκοιλιότητα, η οποία είναι η κυριότερη αιτία αιμορροϊδοπάθειας.

Έτσι πρέπει να περιορίζετε την κατανάλωση των:

  • Λευκό ψωμί
  • Κουλούρια
  • Γάλα
  • Τυριά
  • Κρέας
  • Έτοιμα φαγητά
  • Επεξεργασμένες τροφές (λουκάνικα, αλλαντικά κ.λ.π.)

Μερικές από αυτές τις τροφές μπορεί και να προκαλέσουν φλεγμονές στον οργανισμό και να επιδεινώσουν την αιμορροϊδοπάθεια.
Εφ΄όσον έχετε έντονα συμπτώματα όπως κνησμό, πόνο στην κένωση, κόψτε τροφές που ερεθίζουν το έντερο όπως:

  • Καφεΐνη
  • Οινοπνευματώδη ποτά.

 

 

 

Αναζήτηση